Interviews, babybox en netwerkborrel

29 november 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Bon dia!

Vandaag is het weer tijd voor de volgende blog om onze lieve donateurs en andere geïnteresseerden op de hoogte te houden waar we met ons project mee bezig zijn.

We hebben inmiddels bijna alle stakeholders geinterviewd en we hebben al een duidelijk beeld van de preventieve en begeleidende zorg bij tienerzwangerschappen op dit eiland. We zijn bij de kraamkliniek. stichting Yave, verschillende medewerkers van het Elisabeth Hospital, consultatiebureau van het Wit-Gele kruis en Stichting MamiSa, geweest. Ook hebben we een aantal werknemers van Famia Plania geïnterviewd.

Verder zijn we druk bezig met het werven van zwangere tieners en naar schoolgaande kinderen. Voor de werving van de zwangere tieners worden we BC'ers :). Onze project begeleider Chris vertelde ons dat het heel makkelijk is om hier een oproep op TV te doen. Hij is voor ons bezig om bij verschillende programma's een afspraak te maken. Dus als het goed is komen we in de week van 7 december op de Curaçaose TV!

Met een deel (want er is zo gul gegeven) van het opgehaalde geld hebben wij een 'babybox' gemaakt. Deze babybox, gevuld met leuke en handige dingetjes voor moeder en baby (zie foto), geven wij na het interview mee aan de zwangere tiener als bedankje.

Ook zijn wij bezig met het organiseren van een netwerkborrel voor alle organisaties die hebben meegewerkt aan het project. Op deze avond kunnen de organisaties netwerken met elkaar, worden de resultaten van het project gepresenteerd en de sociale kaart wordt uitgereikt. We hebben de afgelopen dagen locaties bezocht die voor lekkere hapjes en drankjes kunnen zorgen en waar een leuke sfeer hangt. Komende week hakken we de knoop door en gaan de uitnodigingen de deur uit.

Aankomende week gaan we de interviews die we gedaan hebben verwerken en zien we al het eerste echte resultaat van ons werk. Ook is het deze week hopelijk de week van de focusgroepen van de schoolkinderen. We hopen deze week genoeg aanmeldingen zodat we zaterdag met ze in gesprek kunnen gaan.

We houden jullie op de hoogte! tot de volgende keer, Ayo!!!