Zwangere tieners werven & interviews houden en verwerken

3 januari 2016

Bon dia! Het is weer een tijdje geleden dat we een blog hebben geplaatst over ons project. Maar we hebben zeker niet stil gezeten in de tussentijd! In onze vorige blog hadden we geschreven dat we op de Curaçaose televisie zouden komen. Dit is ook gebeurd! We zijn uitgenodigd bij 2 verschillende TV stations om te vertellen wat voor onderzoek wij doen. Ook kregen we de mogelijkheid onze oproep te doen: dat we zwangere tieners van 13-19 jaar oud of tieners die in het afgelopen jaar waren bevallen wilden interviewen. Als 'return' zouden de eerste 10 aanmeldingen een babybox krijgen, vol met leuke en handige spullen voor moeder en kind. We zijn uitgezonden bij 3 programma's en bij het nieuws. Ook zijn we op de radio geweest. Dit was heel gaaf om te doen! Nu zijn we in 2 maanden tijd al BC'ers geworden: Bekende Curaçaoenaars!

Helaas bleek er weinig respons te zijn op onze oproep... We hebben toen ook contact opgenomen met de krant, en onze oproep is in 2 kranten gekomen! Ook namen we contact op met een aantal instanties hier op Curaçao die met tienermoeders in aanraking komen, om hen te vragen of zij bereid waren tienermoeders uit te nodigen om deel te nemen aan ons onderzoek. De mensen hier zijn heel behulpzaam, dus de meesten wilden dit wel doen.

Uiteindelijk hebben 4 tieners zich aangemeld voor ons onderzoek. We hebben hen geïnterviewd, en ook een babybox gegeven. Alle tieners waren hier heel blij mee, en konden de spullen erg goed gebruiken! Dat was heel gaaf om te zien. Bij deze willen wij alle donateurs nogmaals hartelijk bedanken, want dankzij het donatiegeld konden wij deze mooie boxen samenstellen!

We hadden 10 babyboxen gemaakt, en nu 4 weggegeven. Voor de overige 6 gaan we nog een mooi plekje zoeken, zodat er nog 6 tieners geholpen kunnen worden met een mooie box.

Verder waren we afgelopen weken druk met het uitschrijven, analyseren en verwerken van de interviews. Dit is een heel werk met zoveel (lange) interviews. We hadden namelijk in totaal 17 interviews afgenomen. Maar nu zijn we klaar met het verwerken, en de interviews waren heel waardevol. Dus nu kunnen we hard aan de slag met het projectverslag! Ook zijn we de netwerkborrel tot in de puntjes aan het voorbereiden, want deze is al bijna: 7 januari! We willen de resultaten op zo'n manier presenteren dat alle aanwezige personen en instanties er wat aan hebben. Dit is voor ons de uitdaging komende week. We gaan met goede moed verder met de laatste loodjes van ons project!

We houden jullie op de hoogte.

Ayo!

1. Joyce terreehorst:
    3 januari 2016
    Hey meiden,
    Wat hebben jullie veel gedaan en bereikt. Nu is het einde al weer in zicht en gaat jullie laatste week in. Zo te lezen is het project nuttig en waardevol geweest en hebben jullie veel geleerd en zijn jullie persoonlijk ook gegroeid denk ik.
    Nog veel plezier deze laatste week met elkaar.
    Het is leuk te lezen en op de foto's te zien hoe het jullie daar vergaat.
    Ook allemaal veel plezier in de weken dat jullie nog op Curacao zijn.
    groetjes, Joyce